Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Województwo lubelskie zagra w koszykarskiej Lidze Mistrzów. Nowy poziom promocji regionu

Krzysztof Nowacki
Krzysztof Nowacki
Województwo lubelskie zostało partnerem rozgrywek Champions League w koszykówce w sezonie 2022/23. Lubelskie będzie promować się podczas 190 meczów z udziałem 32 drużyn z 16 europejskich miast. - Wchodzimy na wyższy poziom promocji regionu - twierdzi marszałek, Jarosław Stawiarski.

List intencyjny, poprzedzający umowę, która wciąż jest negocjowana, podpisali marszałek województwa lubelskiego oraz Patrick Comninos, dyrektor generalny Basketball Champions League. Kwota umowy ma być znana dopiero po uzgodnieniu wszystkich jej szczegółów.

- Przyjechałem potwierdzić partnerstwo i współpracę przy promocji regionu lubelskiego. To szansa dla województwa pokazania się w całej Europie. Dla nas to duża przyjemność współpracować z regionem i obserwować dalszy rozwój koszykówki w Polsce – mówi Patrick Comninos.

- W przeszłości bardzo dobrze współpracowało nam się z polskimi klubami. Siedem polskich drużyn uczestniczyło w rozgrywkach Champions Leauge, w tym także zespół z Lublina – dodaje dyrektor generalny BCL. Koszykarze Startu Lublin występowali w Lidze Mistrzów w sezonie 2020/2021. W tym roku nasz kraj reprezentuje Legia Warszawa.

W trakcie spotkań Champions League lubelskie będzie promowane na różnych nośnikach i w mediach społecznościowych związanych z rozgrywkami. - To nie będzie tylko reklama na parkiecie i bandach ledowych – wyjaśnia Radosław Piesiewicz, prezes Polskiego Związku Koszykówki, a od lipca także doradca biznesowy w BCL.

- Jest dużo możliwości współpracy. Będziemy mogli wystawiać stoiska województwa lubelskiego we wszystkich halach, w których rozgrywane będą mecze. Podejmiemy działania niestandardowe, jak np. newsletter województwa dystrybuowany wśród kibiców – dodaje Radosław Piesiewicz.

- Najpotężniejszym nośnikiem są obecnie media społecznościowe. Kibice otrzymają komplet informacji o województwie lubelskim. Do tej pory promowaliśmy się głównie w kraju, poprzez eventy i sponsoring drużyn. Teraz wchodzimy na wyższy poziom promocji w Europie – podkreśla Jarosław Stawiarski.

Marszałek województwa lubelskiego od kilku lat chętnie wykłada pieniądze na promocję poprzez koszykówkę. Lubelskie reklamowało się m.in. w 2019 roku na spodenkach reprezentacji Polski podczas mistrzostw świata w Chinach. - Czy są efekty? Nie wiem. Przez dwa lata była pandemia, więc czy jakiekolwiek działania promocyjne podjęte przed pandemią przyniosły jakieś efekty? - odpowiada Jarosław Stawiarski na pytanie o efekty promocji regionu w Chinach.

W tym roku województwo lubelskie, po raz kolejny, było także partnerem meczu o Superpuchar Polski w koszykówce mężczyzn, w którym w Opolu zagrały drużyny z Ostrowa Wlkp. i Wrocławia.

- Lubelskie oczekuje inwestycji. Mamy dobre połączenia komunikacyjne z Warszawą i południem kraju. Nowoczesne drogi i dużo terenów inwestycyjnych. Lubelskie czeka na inwestycje i turystów z całej Europy. Być może są to działania niekonwencjonalne, niektórym wydające się niepotrzebne, ale jesteśmy przekonani, że pokazując się w kilkunastu państwach, w trakcie minimum 190 meczów w rozgrywkach Champions League, możemy zostać regionem mocno rozpoznawalnym. W tej chwili możemy mówić tylko o hipotetycznych zwrotach z ekwiwalentu reklamowego, ale jestem pewien, że możemy na tym tylko zyskać – zapewnia Jarosław Stawiarski.

Rozgrywki grupowe Basketball Champions League, z udziałem 32 drużyn podzielonych na osiem grup, rozpoczną się w poniedziałek, 3 października.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Województwo lubelskie zagra w koszykarskiej Lidze Mistrzów. Nowy poziom promocji regionu - Kurier Lubelski

Wróć na bialapodlaska.naszemiasto.pl Nasze Miasto