Biała Podlaska zyska nowe połączenie kolejowe dzięki Centralnemu Portu Komunikacyjnemu

Redakcja
Centralny Port Komunikacyjny to nie tylko nowe lotnisko, ale też linie kolejowe. W planach jest modernizacja odcinka Warszawa-Terespol i budowa w poprzek tej linii „spinacza”, który uzupełni sieć Polski Wschodniej, skracając czas przejazdu między Lublinem a Białymstokiem.

Szprycha nr 4 to linia stanowiąca połączenie Warszawy i CPK z Mazowszem i Podlasiem Południowym. Pociągi z Portu Lotniczego Solidarność po przejechaniu przez Siedlce, pojadą dalej do Łukowa i Białej Podlaskiej. Stamtąd pociagi z CPK i Warszawy pojadą następnie trasą do Brześcia, który jest objęty dla Polaków ruchem bezwizowym i stanowi drugie co do wielkości miasto zachodniej Białorusi.

Prostopadle do szprychy nr 4 powstanie również nowy kolejowy odcinek Fronołów-Biała Podlaska-Milanów, czyli kolejowy „spinacz”. To właśnie po nim pociągi pojadą w bezpośredniej relacji Białystok-Biała Podlaska-Lublin, co znacznie usprawni podróże na tzw. ścianie wschodniej. Trasa liczyć będzie 95 km długości i pozwoli na podróż z prędkością do 160 km/h.

Dzięki inwestycjom spółek PKP Polskie Line Kolejowe i CPK, które zostały przewidziane w ramach szprychy nr 4, pasażerowie dojadą szybciej np. do Siedlec (w 50 minut) i do Białej Podlaskiej (w 1 godz. 30 min). Z kolei podróż między Białymstokiem a Lublinem skróci się trzykrotnie i wyniesie 2 godz.

– Bardzo istotnie usprawni się skomunikowanie z centrum Polski m.in. Siedlec i Białej Podlaskiej. Szprycha nr 4 skokowo poprawi dostępność Podlasia Południowego. Białystok i Lublin, czyli miasta wojewódzkie, między którymi podróż pociągiem nie jest dzisiaj możliwa bez przesiadki, zyskają bezpośrednie połączenie kolejowe - mówi Mikołaj Wild, pełnomocnik rządu ds. budowy CPK.

To wszystko w ramach kolejowej części Programu CPK, która zakłada budowę 1600 km nowych linii prowadzących z 10 kierunków do Portu Lotniczego Solidarność i Warszawy.

Każda z 10 kolejowych „szprych”, prowadzących do CPK, składać się będzie z nowych odcinków sieci oraz z wyremontowanych lub zmodernizowanych fragmentów istniejącej infrastruktury.

Inwestycje kolejowe mają być wykonane do roku 2040.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak przekuć naukę w sukces biznesowy? Pomogą w tym spin-offy

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Wróć na bialapodlaska.naszemiasto.pl Nasze Miasto
Dodaj ogłoszenie